Behandelde klachten

Chiropractie biedt bij tal van klachten uitkomst. De meeste klachten die de chiropractor behandelt betreffen die van rug, schouders en nek. Ook hoofdpijn, migraine, aangezichtspijn en tintelingen of gevoelloosheid in de armen en benen komen veel voor. Pijn en stijfheid, veroorzaakt door artrose (slijtage), kunnen doorgaans sterk verminderd worden met chiropractische behandeling. Ook vrouwen met lage rugklachten tijdens de zwangerschap hebben vaak baat bij chiropractische begeleiding. Nog andere klachten zoals menstruatiepijn, spierpijn, gewrichtspijn, duizeligheid, tennisarm en rsi-klachten kunnen door een chiropractor vaak met succes behandeld worden. het lichaam zichzelf te genezen, vooropgesteld dat het zenuwstelsel optimaal functioneert.

Verder onderscheidt de chiropractie zich van de traditionele geneeskunde door de manier waarop zij deze kennis toepast. De chiropractor bereikt genezing door het beïnvloeden van het zenuwstelsel. Het zenuwstelsel regelt alles in ons lichaam: elke cel, orgaan of lichamelijke functie wordt door het zenuwstelsel gecontroleerd.

Mensen worden niet ziek op het moment dat de symptomen zich aandienen. Ze krijgen die symptomen omdat ze al ziek zijn; symptomen vormen dus niet de oorzaak van de ziekte. Symptomen zijn het gevolg van de ziekte. Daaruit volgt dat de behandeling van deze symptomen die persoon niet kunnen genezen.

Hieronder volgt een schematische weergave van het soort klachten waarvoor u een chiropractor kan raadplegen:

Nekklachten

• nekpijn
  • aangezichtspijn
  • spanningshoofdpijn
  • migraine
  • duizeligheid
  • uitstralingspijn in armen
  • gevoelloosheid / tintelingen in armen of handen
  • tennisarm
  • RSI klachten
  • carpaal tunnel syndroom